Podcast interview med Søren Sprogø
For nyligt blev jeg interviewet af Ib Potter fra Pottercut.dk til en af hans Podcasts om online markedsføring.
Det er blevet til et lidt langt af slagsen, på hele 46 minutter. Men vi kommer også omkring enormt mange emner.
Lyt med, hvis du trænger til at blive inspireret! Temaet er mit mantra: Trafik, der ikke konverterer, er en udgift.
Vi kommer bl.a. ind på
- De tre vigtigste online
markedsføringskanaler, SEO, Adwords og Nyhedsbreve.
- Hvordan de spiller sammen, og hvordan man ofte kan opnår en
synergieffekt ved at udnytte dem alle tre på samme tid.
- Et par vigtige detaljer i arbejdet med Adwords kampagner.
Bl.a. en vigtig detalje omkring salgssporing, de færreste eksperter er klar over.
- Hvorfor det er vigtigt ikke kun at kigge på at opnå gode
placeringer i Google, men også at få trafikken til at skabe
positive resultater på bundlinien (den såkaldte
konverteringsoptimering).
- Vigtigheden i at forstå hvordan brugerne agerer på nettet, og
ikke bare fokusere på trafiktal.
- Hvordan Coffee Shop Usability Testing er et overset,
men uundværligt, redskab, når man arbejder med online marketing,
der virker.
- Finde ud af, hvor jeg henter min inspiration fra.
(Hint: Bryan Eisenberg er kongen!)
- Jeg løfter sløret for en ny unik undersøgelse omkring
Google, som jeg forhåbentligt snart kan afsløre her på
bloggen.
- Og mange, mange andre spændende detaljer.
Podcasten er fyldt med små guldkorn hist og her, og jeg håber den kan inspirere til at arbejde mere intelligent med online markedsføring.
Er der ting du gerne vil have uddybet, eller vide mere om, så læg endelig en kommentar her på bloggen eller ovre hos Ib Potter på Pottercut. Diskussionen er allerede i gang!