Min nye favorit webshop
Jeg faldt forleden over en britisk webshop, som er gået hen og blevet et af mine bedste eksempler på hvordan lækkert eCommerce skal gøres!
Der er tale om livstilsbutikken Mouse to Minx, der sælger tøj og tingeltangel til hjemmet til unge kvinder.
Målgruppen for min blog falder vist en hel del uden for målgruppen for shoppen, så inden du besøger den så prøv at forestille dig deres typiske kunde: En ung Martha Stewart wannabe, sådan en der fører en scrapbook med diverse cutouts for hendes perfekte bryllup. Eller gode ideer til indretning og mode hun tilfældigvis er faldet over på et postkort eller et dameblad, revet ud og sat ind i en collage.
Kan du forestille dig sådan en person? Har du det mentale
billede parat?
Godt, hop
så ind og besøg shoppen!
Umiddelbart kan forsiden godt virke en smule rodet (især på os mænd). Men den slags kvinder er netop kendt for at kunne multitaske og have styr på kaos. Der er simpelthen så mange lækre små designmæssige detaljer at det er en fryd, og man kan bruge timer på at klikke sig rundt og udforske designet (også selvom man bestemt ikke har tænkt sig at købe noget).
Prøv f.eks. at lægge mærke til:
- Hvordan det store billede på forsiden ligner et polaroidfoto,
taget i hast over et eller andet lækkert man lige ser. Bemærk at
fade effekten er lavet uden brug af flash!
- Det samme med produktbillederne på forsiden, der ligner noget
sat ind i et rigtigt piget fotoalbum.
- Hvordan pigen med paraplyen stikker ud over layoutets
kant.
- Pressenyhederne ligner noget der er revet ud af en notesblok og
hæftet fast til sitet.
- Det gamle, gulne rejsepostkort i bunden af forsiden.
- Telefonnummeret til kundeservice, skrevet på noget der ligner
en gammel busbillet.
- Er den shopping basket i toppen bare kinky eller hvad?
Prøv også at klikke dig ind på et produkt og læg mærke til hvor lækkert siden er designet her. Den flotte ramme om fotoet. Markeringen af produktets pris. Listen af andre, relevante produkter i bunden.
Jeg kunne blive ved med at remse små detaljer op, som får mig fuldkommen op at køre. Designet rammer så meget plet på målgruppen at det er sygt.
Eneste ting jeg godt kunne savne er en bedre zoom funktion på produktbillederne. Da vi implementerede den nuværende zoom funktion hos Bon'A Parte havde vi som mål, at du skulle kunne zoome så langt ind på produkterne at du nærmest kunne føle teksturen på stofferne. For at komme så tæt på den fysiske shoppingoplevelse som overhovedet muligt.
Dette er helt sikkert en shop jeg vil vende tilbage til for inspiration. Og jeg kan næsten ikke vente til jeg får deres næste nyhedsbrev for at se om designlinien også er så gennemført der.
Hvad synes du? Var der en detalje, der fik dig til at sige "wauw!"?