Mar.
18
2008

Har du lidt for meget fokus?

Når man arbejder professionelt med nethandel, så tilbringer man ofte timer i møder hvor man diskuterer conversions og conversion rates til ens ører og øjne bløder.

Og det enorme fokus kan nemt få en til at misse oplagte chancer for at skabe unikke kunderelationer.

Er du tilbøjelig til at have lidt for meget fokus? Brug 30 sekunder på denne video for at teste det!

Det minder mig om at man inden for psykologi og pædagogik siger, at hjernen ikke kan tænke i negativer. Her er endnu en lille test:

Prøv IKKE at tænke på et rødt æble!
Prøv IKKE at tænke på et rødt æble!
Prøv IKKE at tænke på et rødt æble!

Hvad tænkte du på? Der er stor sandsynlighed for at du enten tænkte på et rødt æble, eller på IKKE at tænke på et rødt æble!

Det er af nøjagtig samme årsag du ikke må sige til et barn: "Du må ikke lege med tændstikker!".

Det første der sker er at de danner et billede i deres hoved hvor de leger med tændstikker, og når det kommer til at koble et "ikke" på billedet er de allerede så langt i deres tankeprocess at det er glemt. Og derfor leder til nøjagtigt det modsatte resultat.

Spottet hos GrokDotCom, en fantastisk blog jeg kun kan anbefale du bruger lidt tid på, men originalt postet af guruen Seth Godin.

 Fedt indlæg.
Jeg må indrømme at jeg heller ikke fangede den bjørn der i første hug. Fantastisk klip :)

Er enig i at man let kommer til at miste fokus, på måske endda banale ting, hvis man bruger hele fokus et andet sted. Artiklen sætter nogle tanker igang må jeg sige...
Kim Andersen , den 19. marts 2008 12:56:38
.
 
Om mig
Jeg er en pragmatisk midtjyde med mere end 25 års erfaring i IT-branchen, de sidste 16 med alt inden for eCommerce.
Se hvad jeg kan gøre for dig
Eller se min referenceliste
 
Nyhedsbrev
Få besked per mail, når der er nye posts her på bloggen
 
Tilmeld nyhedsbrev
 
Samtidigt får du en mail med de bedste indlæg, så du ikke behøver at vente på guldkorn.
 
Få det som RSS feed     RSS feed
Få også kommentarer, sitemap
Kategorier
 
Søg
Rapporten over alle rapporter anno 2012, vinder af SEMaward 2012
 
Rapporten over alle rapporter anno 2012, vinder af SEMaward 2012
 
GA tricks: Skaffer mine kampagner nye eller gamle kunder? vinder af SEMaward 2011
 
Google Analytics rapporten over alle rapporter, vinder af SEMaward 2010
Afdeling 18 Søren Sprogø E-commerce Guru work Nyvangen 28 8600 Silkeborg Danmark work 26727404 56.165787 9.537120 Søren Sprogø Cookies